Project hardlopen

N.a.v de lezing van Thamsin Fox Davis, tijdens het Phenominal Woman Event die ik heb gevolgd, heb ik besloten om, na jaren, eindelijk maar eens te gaan hardlopen.

Vanochtend heb ik een project aangemaakt voor het Hardlopen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Eerst leek het me zinvol om de voordelen op te sommen.
En dan natuurlijk ook wat me tegenhoud om te starten
Vervolgens heb ik een plan gemaakt
Wat ik nodig heb om te starten
En wat ik nodig heb om het vol te houden 

Voordelen
Beter figuur, nu ben ik eigenlijk voortdurend op dieet om te voorkomen dat ik te dik wordt
Goed gevoel dat ik eindelijk weer ga hardlopen
Mooiere slanke benen. Ik heb veel putjes
Mijn zwabberkniën gaan eindelijk weg.
Ik vind het niet kies om met mijn topsportverleden te schermen als ik trainingen en lezingen ga geven terwijl ik niets meer aan sport doe 
Tijd voor mezelf
Zelfvertrouwen opbouwen dat ik het vol kan houden
Al mijn bezwaren en angsten om niet te starten overwinnen
Eindelijk sport ik weer (de laatste tijd rijd ik ook niet meer op mijn pony)
Ik kan eindelijk het effect van de sportproducten van mijn netwerkmarktingbedrijf uitproberen 
Een overwinning dat ik na al die jaren eindelijk ga starten
Mezelf bewijzen dat ik dit kan
Ik kan het altijd doen
Ik kan het overal doen
Ik kan het vaan thuis oden, dus ik hoef nergens heen
Ik kan het alleen doen 
Nu kan ik de nieuwe technieken, affirmaties en visualisatie uitproberen ten aanzien van dit project

Nou dan de lijst met redenen om niet te starten
 Ik heb al 15 jaar pijn aan mijn achillespezen. De steunzolen helpen niet. Met hardlopen word het erger. (afgelopen zomer ben ik gestopt met steunzolen dragen ik was het zat dat ik nooit mooie vrouwelijke schoenen met hakken kon dragen) Ik ben meer oefeningen gaan doen en de pijn blijft binnen de perken
Geen tijd, want je bent meer tijd kwijt dan alleen maar het hardlopen zelf
Bang dat ik weer snel op zal geven
Ik vind hardlopen niet leuk
Ik woon in een afgelegen gebied en het word al weer donker in de avond
Bang dat er een idioot rondloopt als ik aan het rennen ben die me aanrand
Bang dat ik niet meer een stuk kan hardlopen
5 minuten hardlopen heeft toch geen zin en geen effect (langer zal ik toch niet volhouden)
Ik houd niet zo van douchen. (dus nu vakar douchen als ik ga hardlopen)
wat zullen de buren wel denken als ik na een paar minuten al weer terug ben
Het moeilijkste is om te starten na alle bovengenoemde bezwaren 

 

 

 

 

 

 

 

 

Plan
Stopwatch regelen
Affirmaties maken
Visualisatie bedenken
2 x per week gaan op woensdagavond en in het weekend 
Starten met maximaal 3 minuten lang

Affirmatie
Ik heb plezier in hardlopen
Ik voel me gezond, fit en vitaal

Visualisatie
Geluidsopname maken voor mijn MP3 waarbij ik de volgende zinnen opzeg met een rustig muziekje op de achtergrond.
Deze ga ik iedere avond beluisteren als ik ga slapen.
Zinnen die erin komen:
Zie jezelf hardlopen en voel je fit
Hoor hoe de wind door de bomen ruist
Hoor de andere geluiden in de natuur. De vogels die fluiten, fietsers die voorbij komen
Voel je trots. Je hebt al een hele afstand afgelegd
Zie hoe mooi je benen en je knieën worden.
Geen putjes meer in je benen, je kunt weer kortere rokken dragen
Voel hoe vrolijk je bent omdat je het volhoud en hoe goed je jezelf hierover voelt
Zie hoe je bruist van de energie omdat je steeds meer conditie krijgt
Zie hoe je door de regen loopt, dat weerhoud je er namelijk niet van om te gaan.
Niets houd je tegen om 2 x in de week te gaan hardlopen. Op woensdag en op zondag
Zie hoe je steeds langere afstanden kunt lopen
Voel hoe de pijn in je achilleshielen en je rechterheup voorbij zijn
Voel hoe trots je bent op jezelf.

Het idee van het horen van deze zinnen en deze tevens voor je zien (visualiseren), is dat je hersenen er steeds meer gewend aan raken.
de negatieve overtuigingen en belemmeringen zullen hierdoor steeds minder vat op je krijgen

Kleding uitzoeken
Dat is niet zo ingewikkeld, ik heb nog wel een en ander.

Terwijl ik met het hele plan bezig ben komen er al weer meer belemmeringen bij me op om echt te gaan starten.
Wat is mijn ego toch vasthoudend.
Ik heb gene stopwatch
Ik heb die visualisatie oefening nog niet opgenomen?
Ik weet niet hoe ik dat moet doen
Zonder die oefening gaat het toch niet lukken

Om dol van te worden.

Wat had ik nou ook al weer geleerd?
Het hoeft niet direct perfect te zijn.

 

 

 

 

 

 

 

  

Start gewoon!

En ik ben gegaan.
Ik heb maar heel even gelopen en de rest van de tijd gewandeld.
Toen ik mijn achillespezen begon te voelen ben ik gestopt.
Ik voelde me ongelofelijk trots op mezelf
Ik voelde ook hoe heerlijk het was om buiten te zijn.
Mijn kritische stem die probeerde te zeggen dat dit toch niets voorstelde, dat kippeneindje van 1 minuut, heb ik tot stilte gemaand. Het gaat erom dat je start.
En dan gaat het stapje voor stapje. (het duurt ongeveer 1 maand om van iets een gewoonte te maken)
Er waren veel meer hardlopers hierachter in de polder aan het lopen. Ik voelde me met hen verbonden.
Ze groetten me zelfs allemaal vriendelijk
Ik hoorde ineens bij hen
Ik heb bewezen dat ik mijn angsten kan weerstaan.
Dat ik de baas ben over mijn ego
 

Woensdagavond ga ik weer

 

 

 

7,665 Responses to Project hardlopen

  1. Greetings! Extremely useful suggestions on this informative article! It really is the small adjustments that make the most important adjustments. Many thanks a good deal for sharing!

  2. Urbian Fitz-James says:

    En hoevaak heb je de vorige week gelopen?

  3. Lauryn Gembe says:

    Your type is so distinctive in comparison with numerous others. Thanks for publishing whenever you possess the chance,Guess I’ll just make this bookmarked.two

  4. tineke says:

    Hé Urbian,
    Thnx for the check.
    Ik loop op woensdag en in het weekend. Dus 2 x in de week.
    Het gaat steeds iets beter alleen mijn achillespezen en mijn heup vinden het niet zo leuk.
    Vaker in de week lopen gaat niet. Die rotblessures hebben steeds even tijd nodig om te herstellen.
    groet
    tineke

  5. Pingback: Omgaan met angst | Buitensportvrouw

Comments are closed.